Sundimise kunst ja kasvamise ruum: miks haridusasutus ei tohi muutuda ametiasutuseks

Kui haridusasutust hakatakse juhtima nagu ametiasutust, võib loovus ja paindlikkus õppimise protsessis hääbuda. Minu artikkel Õpetajate Lehes käsitleb seda, kuidas koolide ja teiste avalike organisatsioonide missioonid ning juhtimispraktikad erinevad, ning miks on oluline, et kool jääks ennekõike kasvamise ja õppimise ruumiks, mitte pelgalt reeglite ja protseduuride täitmise kohaks.
Artikkel avab haridusasutuste ja ametiasutuste vahelist pinget praktiliste näidete ning teadusliku taustaga, pakkudes mõtteainet nii õpetajatele, juhtidele kui ka hariduse sõpradele laiemalt.

Loe artiklit siit: https://opleht.ee/2024/11/sundimise-kunst-ja-kasvamise-ruum-miks-haridusasutus-ei-tohi-muutuda-ametiasutuseks/

Täiendav info:

Kuigi artikkel ilmus Õpetajate Lehes ilma allikaviideteta, põhineb see teaduslikul taustal ja viidetega toetatud uurimistööl. Lehe formaadipiirangute tõttu jäid viited seekord välja, kuid olen need blogisse lisanud kõigile, kes soovivad teemat sügavamalt uurida või kontrollida kasutatud allikaid.

Allikad, millele artikkel tugineb:

  • Bailey, C., Madden, A., Alfes, K., & Fletcher, L. (2015). The meaning, antecedents and outcomes of employee engagement: a narrative synthesis. International Journal of Management Reviews, 19(1), 31-53. https://doi.org/10.1111/ijmr.12077
  • Bak, O. (2012). Universities: can they be considered as learning organizations?. The Learning Organization, 19(2), 163-172. https://doi.org/10.1108/09696471211201515
  • Choi, S. and Chun, Y. (2020). Accountability and organizational performance in the public sector: analysis of higher education institutions in Korea. Public Administration, 99(2), 353-370. https://doi.org/10.1111/padm.12683
  • Nunes, F. G., Do Nascimento, G., & Martins, L. D. (2024). Do sectors (still) matter? Exploring similarities and differences between public, private, and non‐profit organizations from an organizational identity perspective. Nonprofit Management and Leadership34(4), 959–977. https://doi.org/10.1002/nml.21596
  • Nutt, P. C., & Backoff, R. W. (1993). Organizational Publicness And Its Implications For Strategic Management. Journal of Public Administration Research and Theory3(2), 209–231. https://doi.org/10.1093/OXFORDJOURNALS.JPART.A037167
  • Paoline, E. and Gau, J. (2019). An empirical assessment of the sources of police job satisfaction. Police Quarterly, 23(1), 55-81. https://doi.org/10.1177/1098611119875117
  • Prodanova, J., Gutiérrez, S., & Sánchez-Beato, E. (2021). Quality requirements for continuous use of e-learning systems at public vs. private universities in spain. Digital Education Review, (40), 33-50. https://doi.org/10.1344/der.2021.40.33-50
  • Teodorovicz, T., Lazzarini, S., Cabral, S., & Nardi, L. (2023). Can Public Organizations Perform Like Private Firms? The Role of Heterogeneous Resources and Practices. Organization Science34(4), 1527–1553. https://doi.org/10.1287/orsc.2022.1634
  • Wu, Y., Sun, I., Chang, C., & Hsu, K. (2017). Procedural justice received and given: supervisory treatment, emotional states, and behavioral compliance among taiwanese police officers. Criminal Justice and Behavior, 44(7), 963-982. https://doi.org/10.1177/0093854817702407